۶۰ سال پیش، ایرانیها علاقه زیادی به سیگارهای اشنو و هما داشتند. این برندها در دورهای که قانون انحصار دخانیات در ایران اجرا میشد، محبوبترین گزینهها میان مصرفکنندگان بودند.

تاریخچه مصرف سیگار در ایران
اجرای قانون انحصار دخانیات
با اجرای قانون انحصار دخانیات در سال ۱۳۱۶، تولید و عرضه سیگار در ایران تحت کنترل قرار گرفت و برندهای داخلی به تدریج جایگاه ویژهای در بازار پیدا کردند.
محبوبترین سیگارهای ایرانی
طبق گزارش روزنامه اطلاعات در تاریخ ۸ مهر ۱۳۴۴، سیگارهای اشنو و هما بیشترین طرفدار را داشتند و بخش بزرگی از مصرفکنندگان ایرانی به این برندها تمایل نشان میدادند.







میزان مصرف و استقبال عمومی
سیگارهای اشنو و هما نه تنها به دلیل کیفیت و طعم، بلکه به خاطر در دسترس بودن و تبلیغات زمان خود، توجه بسیاری از افراد را جلب کرده بودند. این روند نشان میدهد که برندهای داخلی تا حد زیادی بازار ایران را در دهه ۴۰ شمسی تحت سلطه داشتند.
جمعبندی
۶۰ سال پیش، مصرفکنندگان ایرانی بیشتر به سیگارهای داخلی علاقه داشتند و اشنو و هما در صدر محبوبترین برندها قرار داشتند. این گزارش تاریخی نشان میدهد که تولید داخلی و کنترل بازار دخانیات نقش مهمی در انتخاب سیگار ایرانیان داشته است.